Satın Alma ve Sipariş Verme

SİPARİŞ VERME, DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR

Tedarikçi ilişkileri çok önemlidir.
İşletmeniz ile tedarikçiler arasındaki ilişkiyi yönetmek, gıda atıklarınızı yönetmenin ilk adımıdır. Atığı azaltan ve kaliteli ürün tedarik eden tedarikçiler ile çalışın; ürünün ihtiyaçlarınızı karşıladığından emin olmak için tedarikçilerinizden numune isteyin. Fiyat ve diğer tedarikçilerle ilişkiler konusunda tam şeffaflık olmasını sağlayın.

Estetik beklentilerinizi değiştirin.
İkinci hasat veya görsel kusuru olan ürünler için tedarikçilere sipariş verin. Bunlar genellikle daha ucuzdur, aynı derecede tazedir ve müşterileriniz ile yeni ve yaratıcı yemek fikirleri üzerine etkileşim kurmak için iyi bir fırsat sağlar. ReFED tarafından yapılan araştırmaya göre, görsel kusurlu ürünler kullanarak, ülke çapındaki restoranlar yılda 132 milyon dolar tasarruf sağlayabilir.

Dikkatli sipariş verin.
Günlük ve haftalık olarak ne kadar ihtiyacınız olduğunu belirlemek zor olabilir, ancak geçmiş küver sayısı trendlerini ve satışları kullanmak, neye ihtiyacınız olacağına dair çok doğru bir tahmin sağlayabilir. Bu muhtemelen restoranınız için yaygın bir uygulamadır, ancak küver sayınızı periyodik olarak gözden geçirmek bazı ek tasarruf potansiyelleri ortaya çıkarabilir.

Tüm seçeneklerinizi değerlendirin.
Neyin taze olarak tedarik edilmesi, neyin sadece iyi şekilde dondurulmuş veya önceden hazırlanmış olduğunu belirlemek üzere malzemeleri değerlendirmek, bozulmayı ve hazırlık israfını önemli ölçüde azaltabilir. Gıda tedarikçinize, ıskartaya çıkardıkları ürünlere ikinci bir hayat verdiklerinden emin olmak için ne yaptıklarını veya yeniden kullanmak mümkün değilse gübre haline getirmeyi önermeyi unutmayın.

İhtiyaçlarınızı bilin.
Bozulma olasılığını azaltmak için bekleyen siparişlerinizi iş hacmine, paket boyutlarına veya minimum sipariş miktarlarına göre ayarlayın.