Menülerin Yeniden Tasarımı

Menülerin Yeniden Tasarımı

Menü, bir müşterinin belirli bir restoranda yemek yemeyi seçmesinin başlıca nedenidir.
Bu, bir restoranın - veya bir şefin - marka kimliğinin temel parçalarından biridir ve bu nedenle, sürdürülebilirlik adına önemli değişiklikler için çok az yer olabilir. Ancak, özellikle ulusal bir markanın farklı lokasyonlarda birçok şubeleri olduğu göz önüne alındığında, küçük değişiklikler büyük fark yaratabilir. Aşağıdaki ipuçlarını uygulamak için tedarik zinciri ekibinizle birlikte çalışmayı düşünün. Bu ipuçları uygulanabilir, genellikle kârlılığı artırır ve müşterilerin değer algılarını etkilemez.

TEDARİK ZİNCİRİNİZLE BAŞLAYIN
Meyve, sebze ve protein tedarikçilerinize gıda atığı azaltma uygulamalarını sordunuz mu? Sapları nasıl yeniden kullanıyor, kusurlu meyve ve sebzeleri nasıl değerlendiriyor ve ikinci hasattan nasıl üretim yapıyorlar?
Tedarikçiniz size sürdürülebilirlik uygulamaları hakkında ikna edici bir hikaye sunmalıdır veya tedarikçilerinizi değiştirmeyi düşünmelisiniz. Örneğin, bir gıda tedarikçisi yürüttüğü bir programla tüm işleme atıklarının insanları veya hayvanları beslemek üzere gönderilmesini sağlamaktadır. Ek olarak, meyve ve sebze satın alırken, tedarik zincirinin diğer noktalarındaki gıda atığını azaltmaya yardımcı olabileceğinden, çıkma veya kusurlu ürünler satın alma seçeneklerini danışın.

Malzemeleri Maksimum Verimde Kullanın
BAĞIMSIZ RESTORANLAR
Tedarik ettiğiniz malzemelerin yenilebilir tüm kısımlarını kullanmayı amaçlayın ve
geleneksel olarak yenmeyen ürünleri kullanmak üzere yaratıcı yollar arayın.

Birkaç öneri:

  • Karpuz kabuğu, olgunlaşmış meyve, pazı sapı veya diğer sebze artıkları gibi sıklıkla atılan yiyecek artıklarını spesiyallerde, içeceklerde veya promosyonel yemeklerde kullanmak üzere saklayın veya turşu haline getirin.
  • Brokoli sapları, turp yaprakları, havuç tepeleri ve yeşillikleri veya olgunlaşmış çilek gibi hazırlık artıklarından lahana salatası, salsa, sos veya püre yapın.
  • Bitkilerin yaprakları, sapı veya dalları, doğranmış mantar sapları veya şalgam ve pancar yaprakları gibi az kullanılan yeşillikleri, salatalara ve çorbalara ilave edin.
  • Kavun, balkabağı ve kabak çekirdeği dahil olmak üzere yenilebilir tohumları garnitür olarak kavurun.

Daha fazla bilgi için bu adresten yararlanabilirsiniz: https://hotelkitchen.org/wp-content/uploads/2017/11/AppendixG_ProduceYieldRankingTool.pdf

Atığı Azaltan Diğer Öneriler

  • Soğuk veya sıcak aylarda bir ürün daha popülerse, onu mevsimlik olarak sunun veya talebin azaldığı dönemlerde hazırladığınız miktarı azaltın.
  • Bir menüde kullanılan toplam malzeme sayısını sınırlandırın. Bu, fazla sipariş verme veya sık kullanılmayan ürünlerin bozulma ve ardından çöpe gitme riskini azaltır.

Kişiye Özel Porsiyon
RAHAT / BAĞIMSIZ RESTORANLAR
Birçok fastfood restoranı, müşterilerine aperatifler, içecekler ve ana yemekler için çeşitli büyüklüklerde sipariş seçeneği sunarak doğru boyutlandırma sanatında ustalaşmıştır. Bu, müşteriye açlık düzeyine uygun sipariş verme imkanı sağlar. Fast food servisi vermeyen restoranlar için ise, kişiye özel seçim restoran konseptinizin bir parçası değilse, daha büyük porsiyonlar sunarken eve götürme kapları her zaman mevcut olmalıdır. Bu stratejiyi kullanırken, çalışanların müşterilere eve götürme seçeneklerini önermesi konusunda çalışanlar eğitimlerle desteklenmelidir.