Plastikle Mücadele

Plastikle Mücadele

20. yüzyılın ilk yarısında plastiğin icadı günlük yaşamda bir devrim yaratmış, bu yeni malzemenin işlevsel özellikleri, onu kısa sürede dünya çapında bir zafer haline getirmiştir. Plastik hafif, esnek ve şeffaftır. Aynı zamanda güçlü, dayanıklı ve ucuzdur. Günümüzde, aksesuarlardan tek kullanımlık çatal-kaşık-bıçaklara, ambalajlardan bilgisayarlara, giysilere kadar çeşitli biçimlerde sayısız ürün plastik içermektedir. Plastiğin yayılmasının önemli faydaları olmuştur; hafif ve yenilikçi plastik malzemeler yakıt tasarrufu sağlar ve CO2 emisyonlarını azaltırken, plastik içerikli yalıtım malzemeleri enerji tüketimini azaltır. Ambalajda ise plastikler gıda güvenliğini sağlamaya ve gıda israfını azaltmaya yardımcı olur. Sonuç olarak, küresel plastik üretimi 1964'te 15 milyon tondan 2015'te 322 milyon tona yükseldi ve önümüzdeki 20 yıl içinde bu sayının ikiye katlanması bekleniyor.

Aynı zamanda, plastiklerin üretimi, kullanımı ve atığa dönüşümünün çöp sahası ve deniz kirliliği gibi çevre üzerindeki etkileri büyüktür. Plastik ambalajların yalnızca %14'ü geri dönüşüm için toplanmaktadır ve genel olarak plastikler için geri dönüşüm oranı daha da düşüktür. Şimdiye kadar oluşturulan neredeyse tüm plastikler, bugün hala bir şekilde varlığını sürdürmekte ve orijinal hallerinde yüzlerce yıl ve hatta küçük parçacıklar halinde daha uzun süre kalabilmektedir. Bu, okyanusların 2025 yılına kadar her 3 ton balık için 1 ton plastik içermesinin ve 2050'ye kadar balıktan daha fazla plastik içermesinin (ağırlıkça) beklendiği anlamına geliyor. Plastik, parçalara bölündüğünde denizde veya denizde yaşayan hayvanların besin zincirine girmekte ve bu şekilde, mikroplastikler besin zincirinin bir parçası haline gelmekte ve nihayetinde tüm ekosistemleri etkilemektedir.

Plastikler ve plastik ambalajlar, gıda için koruma sağladıkları, gıda güvenliğini sağladıkları ve daha uzun raf ömrü sağladığı için perakendede önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle COVID-19 pandemisiyle birlikte HoReCa için kullan-at paket servis ürünleri gibi tek kullanımlık plastikler neredeyse vazgeçilmez bir ürün haline geldi. Bu ürünler için alternatif malzemeler veya paketleme çözümleri şu anda yalnızca sınırlı bir ölçüde mevcuttur.

METRO olarak, yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir ve kompostlanabilir ürünler sunarak geleneksel tek kullanımlık plastik ürünlerin olmadığı bir geleceğe geçmeye çalışmakta ve müşterilerimizi ve onların işletmelerini tek kullanımlık plastik olmadan geleceklerini şekillendirme konusunda güçlendirmeyi amaçlamaktayız.

METRO olarak bu kapsamda, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin 12. hedefi olan Sorumlu Üretim ve Tüketim hedefi doğrultusunda çalışmaktayız. Bu amaçla, plastik atıkları ortadan kaldırmak için plastik ürünlerin ve hammaddelerinin kapalı döngü içinde hareket ettiği döngüsel bir ekonomiye geçiş yapmayı hedeflemekteyiz. METRO'da plastik ayak izimizi azaltmak ve müşterilerimize kendi plastik ayak izlerini azaltmak için aşağıdaki yollarla destek olmaya çalışıyoruz:

  • Plastik tüketim alışkanlıklarını değiştirmek için çalışanlar ve müşterilerde farkındalık yaratmak,
  • Atık yönetim süreçlerini optimize etmek ve mağazalarımızda toplama ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için toplama noktaları oluşturmak,
  • Restoran ve yemekhanelerimizde kullanılan ürün portföyümüzü gözden geçirip tek kullanımlık ürünleri ortadan kaldırmak,
  • Ürünlerimizdeki tek kullanımlık plastik ürünleri kullanımdan kaldırmak ve müşterilerimize daha çevre dostu ürünler ve çözümler sunmak için tedarikçilerimizle birlikte çalışmak ve
  • Çevresel etkilerini azaltmak için kendi markalı ürün ambalajlarımızı 3R (reduce, recycle, renew), yani “azalt, geri dönüştür, yenile" ilkeleri ile sürekli olarak optimize etmek.