Organik ve Sağlıklı Ürünler
COVID-19 pandemisi ile birlikte tüketicilerin daha sağlıklı ve daha doğal içerikli ürünlere olan talebi arttı. COVID-19, küresel sağlıklı beslenme ve sağlıklı gıda hareketini ana akım haline getiren benzersiz bir katalizör olmuştur. Bununla birlikte organik gıdalara olan talep son yıllarda giderek artmaktadır. Organik gıda pazarının 2025’e kadar %14,5* oranında büyümesi bekleniyor. Bunun en temel sebebi tüketicilerin giderek bilinçlenmesi neticesinde hem kendi sağlıklarını hem de çevreyi korumak istemeleridir. Tüketicilerin bilinçlenmesi, sağlıklı ürünlere talebin artması, özellikle COVID-19 pandemisi ile birlikte bağışıklığı güçlendirici doğal ürünlere yönelim ile birlikte organik ürün talebi ve tüketimi dünya çapında genişlemeye devam ediyor.
Bahçeden sofranıza, doğal gibi ifadeler kullanılsa bile ve ürünlerin doğal olduğu bahçeden sofraya getirildiği doğru olsa dahi her doğal ürün organik ürün değildir. Organik ürün; basit olarak, yetiştirilmesinde ve işlenmesinde, genetik mühendisliğin, yapay ve benzeri gübrelerin, böcek ilaçlarının, yabani ot ve mantar öldürücü ilaçlarının, büyütme düzenleyicilerinin, hormonların, antibiyotiklerin, koruyucuların, renklendiricilerin, katkı maddelerinin, kimyasal kaplama ve parlatıcı maddelerinin ve kimyasal ambalaj malzemelerinin kullanılmadığı gıda bu konuda organik ürün sertifikasına sahip maddeleridir. Bu nedenle organik ürünler için organik ürün sertifikasını talep ediniz ve kontrol ediniz. Zararlı kimyasal, gübre ve pestisitlerin kullanılmadığı, GDO’suz, hormonsuz, sürdürülebilir üretim modellerinin benimsendiği organik tarım ile birçok beslenme kaynaklı hastalıkların önüne geçebilmek de mümkün. Organik sebze ve meyvelerin kabuklarını soymayarak tüketebilirsiniz. Böylelikle atık da üretmemiş olursunuz. Organik ürünleri yetiştirmek için kullanılan enerji, böcek ilacı ve pestisit miktarını azaltırsınız. Bunun toplumun sağlığı için olduğu kadar iklim, gıda ve su kaynaklarımız ve çevre için de faydaları vardır.
Ayrıca restoran işletmecileri, müşterilerine, benzersiz deneyimler sunmak isterler. Onlar için organik ve sorumlu ürünler, diğer restoranlardan farklılaşmanın temel unsurları arasındadır. Aynı zamanda bu ürünler, sürdürülebilir tüketim ve üretimle ilgili dünyanın zorluklarını fırsata dönüştürmenin merkezinde yer alıyor. METRO, organik ürün yelpazesini sürekli genişleterek, müşterilerimizin benzersiz kalmasına ve bugünün ve gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olur. METRO olarak 2020 yılında bir önceki yıla göre kendi markalı ORGANİK ÜRÜN çeşitliliğimizi %139 artırdık.
* Organic Food Global Market Report 2021: COVID-19 Growth And Change To 2030
https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/organic-food-global-market-report