Organik ve Sağlıklı Ürünler

Organik ve Sağlıklı Ürünler

COVID-19 pandemisi ile birlikte tüketicilerin daha sağlıklı ve daha doğal içerikli ürünlere olan talebi arttı. COVID-19, küresel sağlıklı beslenme ve sağlıklı gıda hareketini ana akım haline getiren benzersiz bir katalizör olmuştur. Bununla birlikte organik gıdalara olan talep son yıllarda giderek artmaktadır. Organik gıda pazarının 2025’e kadar %14,5* oranında büyümesi bekleniyor. Bunun en temel sebebi tüketicilerin giderek bilinçlenmesi neticesinde hem kendi sağlıklarını hem de çevreyi korumak istemeleridir. Tüketicilerin bilinçlenmesi, sağlıklı ürünlere talebin artması, özellikle COVID-19 pandemisi ile birlikte bağışıklığı güçlendirici doğal ürünlere yönelim ile birlikte organik ürün talebi ve tüketimi dünya çapında genişlemeye devam ediyor.

Bahçeden sofranıza, doğal gibi ifadeler kullanılsa bile ve ürünlerin doğal olduğu bahçeden sofraya getirildiği doğru olsa dahi her doğal ürün organik ürün değildir. Organik ürün; basit olarak, yetiştirilmesinde ve işlenmesinde, genetik mühendisliğin, yapay ve benzeri gübrelerin, böcek ilaçlarının, yabani ot ve mantar öldürücü ilaçlarının, büyütme düzenleyicilerinin, hormonların, antibiyotiklerin, koruyucuların, renklendiricilerin, katkı maddelerinin, kimyasal kaplama ve parlatıcı maddelerinin ve kimyasal ambalaj malzemelerinin kullanılmadığı gıda bu konuda organik ürün sertifikasına sahip maddeleridir. Bu nedenle organik ürünler için organik ürün sertifikasını talep ediniz ve kontrol ediniz. Zararlı kimyasal, gübre ve pestisitlerin kullanılmadığı, GDO’suz, hormonsuz, sürdürülebilir üretim modellerinin benimsendiği organik tarım ile birçok beslenme kaynaklı hastalıkların önüne geçebilmek de mümkün. Organik sebze ve meyvelerin kabuklarını soymayarak tüketebilirsiniz. Böylelikle atık da üretmemiş olursunuz. Organik ürünleri yetiştirmek için kullanılan enerji, böcek ilacı ve pestisit miktarını azaltırsınız. Bunun toplumun sağlığı için olduğu kadar iklim, gıda ve su kaynaklarımız ve çevre için de faydaları vardır.

Ayrıca restoran işletmecileri, müşterilerine, benzersiz deneyimler sunmak isterler. Onlar için organik ve sorumlu ürünler, diğer restoranlardan farklılaşmanın temel unsurları arasındadır. Aynı zamanda bu ürünler, sürdürülebilir tüketim ve üretimle ilgili dünyanın zorluklarını fırsata dönüştürmenin merkezinde yer alıyor. METRO, organik ürün yelpazesini sürekli genişleterek, müşterilerimizin benzersiz kalmasına ve bugünün ve gelecek nesillerin ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olur. METRO olarak 2020 yılında bir önceki yıla göre kendi markalı ORGANİK ÜRÜN çeşitliliğimizi %139 artırdık.

* Organic Food Global Market Report 2021: COVID-19 Growth And Change To 2030
https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/organic-food-global-market-report

Daha az yağ, tuz, şeker içeren veya katkısız, renklendirici veya trans yağ içermeyen sağlıklı gıdalar

Özellikle COVID-19 pandemisi ile birlikte tüketicilerin daha az şekerli yiyecekler gibi sağlıklı gıdalara ve içeceklere olan ilgisi gözle görülür şekilde artmıştır.
Yakın tarihli bir Gallup anketi, tüm yetişkinlerin %51'inin diyetlerinde aktif olarak şekerden kaçınmaya çalıştığını, %50'sinin yağdan ve %42'sinin tuzdan kaçındığını bildirdi. Bunun yerine tüketiciler, "müsaade edilebilir hoşgörü", yani hoşgörülebilir tadı olan ancak tüketicilerin sağlıklı, dengeli bir yaşam tarzının parçası olan yiyecekler arıyor.
Mintel'in Nutrition, Health & Wellness 2018 raporunda belirttiği gibi, “Sağlık otoriteleri şeker tüketimini azaltarak tüketicilerin dikkatini obezite ve diyabet dahil olmak üzere yüksek şeker içeren bir diyetin risklerine çekiyor. Tüketiciler diyetlerindeki şeker miktarını azaltmanın yollarını arıyor, ancak bunu yaparken sağlık ve lezzet arasında ikiye bölünmüş durumdalar. "Nielsen iş birliğinde yürüttüğümüz ve COVID-19 dönemi otel ve restoran ziyaretçilerinin beklentilerini anlamak için yaptığımız araştırmada, müşterilerin sağlık ve hijyen beklentisinin Pandemi süresince %59’dan %74’e yükseldiğini gözlemledik. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarının 2027’ye kadar her yıl ortalama %4,21 oranında büyümesi öngörülüyor.
Tüketicilerin bilinçlenmesi, sağlıklı ürünlere talebin artması, pandemi ile birlikte bağışıklığı güçlendirici doğal ürünlere yönelim ile birlikte organik ürün talebi ve tüketimi dünya çapında genişlemeye devam ediyor. Çiftlikler, çiftçi ailelerin ayakta kalmaya ihtiyaç duyduklarından daha fazla kar elde ediyorlar, bu nedenle yerel meyve, sebze ve etleri tanıtmak için kampanyalar oluşturmak üzere restoran işletmecileri ile çalışmaya istekliler. Müşteriler de artık gittikleri restoranda yerel, organik ve mevsiminde tedarik edilmiş gıdalar görmek istiyorlar. Mevsimsel olarak tedarik ederseniz, gıdalarınızı saklamak için kullanılan enerji miktarını azaltırsınız.

Metro Türkiye olarak biz de, müşterilerimizin işletmeleri ve aileleri için beslenme konusunda sağlıklı seçimler yapmalarını teşvik ediyoruz. Raflarımızda yeniden formüle edilmiş, daha az yağ, tuz, şeker, katkı maddesi, renklendirici ve koruyucu içeren gıdalara yer veriyor, trans yağ içermeyen ürün sayısını artırıyoruz. HoReCa müşterilerimizin sağlıklı menüler geliştirmeleri konusunda onlara destek oluyoruz. Lezzetten taviz vermeden sağlıklı beslenmeye olanak sağlamak için çalışıyoruz.

Healthy Snacks Market Size, Share and COVID 19 Impact Analysis Forecast 2020-2027, Fortune Business Insight https://www.fortunebusinessinsights.com/industry-reports/healthy-snacks-market-101454