Neden Gastronometro?

Gastronomi, günümüz dünyasının yükselen değerlerinden biri. Türkiye ve dünyadaki ağırlama sektörü, geçtiğimiz yıllar içinde muazzam bir gelişme gösterdi. Sadece işletme sayısı artmakla kalmadı, aynı zamanda konsept ve mutfak çeşitleri de çarpıcı bir artış gösterdi. Bu ilgi, restoranlardan otellere, üreticilerden aşçılık okullarına kadar pek çok alana ivme kazandırdı. Gastronomi trendlerini yakından takip eden Horeca profesyonelleri de beklentilerini belirlerken tıpkı kendi müşterileri gibi çok daha seçici artık!

Türkiye’de gastronominin gelişiminde genç şeflerin de büyük rolü oldu. Son 20 yılda kendilerini sürekli geliştiren şefler, böylece sektörün yapısını tamamen dönüştürdüler. Gerek lezzet gerekse sunum alanında önemli aşamalar kaydeden şefler, bu süreçte modern Türk mutfağını yaratmış oldular.

Gastronomi sektörünün yarattığı bu heyecan dalgası ve olumlu geri dönüşler, Türkiye’nin, taşıdığı zengin potansiyelle gastronomi dünyasının yeni “lezzet üssü” ülkelerinden biri olacağına işaret ediyor.

Bu verilerin ışığında yola çıkan Metro Market, Türk mutfak kültürüne verdiği değerin bir ifadesi olarak Gastronometro’yu hayata geçirdi. HORECA profesyonelleri ile uluslararası gastronomi dünyası arasında bir köprü oluşturmayı ve onları Türkiye’nin yerel değerleriyle buluşturmayı hedefleyen Gastronometro projesi, sektörün önde gelen firmaları tarafından sponsorluklarla destekleniyor.

Metro, müşterilerinin hayatında gerçekleşmekte olan bu dönüşümlerin farkına vardı ve GastronoMetro tam da değişim gösteren bu sektörün zorluklarına çözüm üretmek üzere hayata geçirildi.  

GastronoMetro’nun müfredatı Metro çalışanlarına, müşterilerimize, tedarikçi ve iş ortaklarımıza ve yazar, araştırmacı, aktivist gibi gastronomi dünyasında var olan herkese eğitim çözümleri sunmak için tasarlandı. Müfredat, 3 ana eğitim başlığı altında işlenecek

  1. Ürün eğitimleri, Metro’nun toptancı kimliğinden yola çıkılarak ve ürün kategorilerinin teknik bilgi aktarımını arttırmak hedefiyle geliştirildi.
     

  2. Gastronomi, eğitimleri günümüz sektöründe büyük önem taşıyan farklı konuları ele alıyor: sürdürülebilirlikten sektöre ticari taraftan bakmaya, yükselen trendlerden yiyecek içecek sektörünün kültürel açılarını ele almaya, birçok konu bu başlık altında işleniyor.

  3. Mutfak Sanatları, müşterilerimizin ve GastronoMetro’nun şefleri karşılıklı ilham alma fırsatı elde ediyor. Bu eğitim alanındaki modüller, Türk mutfağındaki yöntemlerini farklı mutfaklarda kullanılan tekniklerle kıyaslıyor ve böylece katılımcılar zamanla kendi bilgi dağarcıklarını geliştirme fırsatı yakalıyorlar.

Eğitim ve gelişim çeşitli ortamlarda ve formatlarda gerçekleşebiliğinden, GastronoMetro’nun modülleri de sadece sınıflarda düzenlenmemektedir. Burada önemli olan, tüm modüllerin mutlaka deneysel bir yönü olması ve mümkün olduğunca karşılıklı etkileşim, dahili ve harici katılımcılar arasında profesyonel fikir alışverişi üzerine kurulu olması. GastronoMetro’daki modüllerin katılımcılarımızın profesyonel hayatlarına katkıda bulunacağından, işlerini daha gelişmiş bir farkındalıkla yürütmelerine ve yeni bakış açısı kazanmalarına yardımcı olacağından hiç şüphemiz yok. Bununla birlikte GastronoMetro, profesyonel fikir alışverişi ve işbirliği adına vazgeçilmez bir platform sağlayacak. Tüm misafirlerimizin GastronoMetro’dan aklında yeni fikirlerle çıkması için çok çalışacağız!