Dijital Çözümler

Sosyal Medya Kanallarında Üretebileceğiniz İçerikler İçin İpuçları

İçinde bulunduğumuz bu zor dönemde sosyal medya kanallarında ne tür içerikler üretmeliyim sorusuna cevap arıyorsanız işte size birkaç ipucu. Aşağıdaki sorulara cevap olabilecek nitelikte fotoğraf, infografik, videografik veya mini videolar üretmekle başlayın. Metinlerinizin çok net, yalın ve bilgilendirici olmasına özen gösterin. Elbette markanızın genel iletişim diliyle uyumlu ve içten olması da çok önemli.

  • Çalışma ortamınızı nasıl yeniden düzenlediniz?
  • Çalışanlarınız ve misafirlerinize yönelik ne gibi sağlık, güvenlik ve hijyen tedbirleri aldınız?
  • Personelinize hangi sağlık ve hijyen eğitimlerini verdiniz?
  • İşletmenizde ilgili makamlarca önerilen hangi dezenfeksiyon teknoloji ve uygulamaları hazır?
  • Sosyal mesafe kuralını nasıl uygulayacaksınız?
  • Temassız ödeme ve sipariş koşullarınız nedir?
  • Kullandığınız ve satın aldığınız malzemelerle siz de yerel üreticiyi ve coğrafi ürünleri destekliyor musunuz?
  • El değmeden üretmek, teslim etmek gibi kavramlar şimdi ne ifade ediyor?
  • Eve sipariş uygulamalarınız neler?
  • Günün menüsü nedir?

Takipçilerinize Sorun
Ayrıca takipçilerinize bu dönemde sizden neler beklediklerini; neler paylaşırsanız memnun olacaklarını sorabilirsiniz. Devir etkileşim devri! Sizi sevenleri işin içine ne kadar dahil edebilirseniz o kadar iyi geri dönüş ve başarı elde edersiniz! Unutmayın; bu dönemde oluşturacağınız içerikler, genel marka tonunuzla uyumlu ve tutarlı olmalı. Takipçilerinizin markanızı, alışık oldukları karakteri dolayısıyla sevdikleri, güvendikleri ve takip ettiklerini unutmadan bu döneme özel içeriklerinizi oluşturmaya devam etmelisiniz. 

Yaratıcı Stratejilerle Gündemi Yakalayın 
Yeni şekillenen davranış biçimlerini iyi analiz edin ve stratejinizi, bu davranışlara uygun hale getirin. Stratejilerinize kısa ve orta vadeli yapmanızda fayda var. Özellikle gündemi yakalamak oldukça önemli. Burada yaratıcılığa da ihtiyacınız olacak tabii. Alışıldık, kalıplaşmış dogmalardan vazgeçin ve takipçilerinize ulaşmak için alışılmışın dışında yollar arayın. Instagram ve YouTube canlı yayınlar pandemi döneminin en popüler etkinlikleri. Açılış öncesi veya açıldığınızda bu platformlar aracılığıyla özel yayınlar yapabilirsiniz. 
 
Markanıza uygun influencer’larla ortak projeler gerçekleştirebilir, onlara yaşatacağınız gerçek ve özel deneyimleri kendi sosyal medya kanallarında samimi bir şekilde takipçileriyle paylaşmalarına fırsat verebilirsiniz. 
 
Influencer'larla Çalışırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

  • Öncelikle markanızın DNA’sına ve belirlediğiniz yol haritasına uygun influencer’ların listesini çıkarın. 
  • Bu isimleri sadece takipçi sayılarına göre değerlendirmeyin. Sosyal medyadaki etkileri, etkileşimleri, aldıkları pozitif yorumlar ve gerçek hayattaki meslek ve deneyimleri de influencer belirlerken en önemli kriterlerden…
  • Seçtiğiniz influencer’ların markanızla olan ilişkisi de çok önemli. Eğer bilmiyorsa mutlaka markanızı tanımasını, keşfetmesini ve deneyimlemesini sağlayın. 
  • Unutmayın; insanlar gerçek hikâye ve deneyimlerin peşinde. Prodüksiyon ve kurguyu minimuma indirip, doğal, samimi ve organik içerikleri influencer proje ortağınız ile geliştirmenin yollarını arayın.
  • Gerçek zamanlı iç görü için birlikte çalıştığınız influencer'lar aracılığıyla mini soru-cevap ve anketler yapmak çok faydalı olacaktır. 
  • Influencer'lar marka ve kurumlara nazaran gündeme adapte olmak açısından çok daha çevik ve hızlı olabildiğinden odağınızdaki isimleri ve içeriklerini iyi takip ederek, mevcut konuşmanın içine nasıl dahil olabileceğinizi kurgulayın. Sponsorluk ama anlamlı sponsorluk dediğimiz türden…
  • Gündem her zamankinden hızlı değişiyor. Bu değişimi çok iyi anlamak ve stratejinizi de birlikte buna göre adapte etmek için her zaman takipte olun ve alternatif planlarınızı hazırlayın. 
  • Yine unutmayın ki, yaratıcılık ve üretmek için influencer'ların her zamankinden daha çok zamanı var. Bu zamanı iyi değerlendirebilecekleri açılımlar sunun ki; gündelik bir paylaşımın ötesinde, fikri ve faydası olan bir içerik üretsin!

Sorumlu Davranın
Markanızın, çözümün nasıl bir parçası olabileceğini düşünün. Bu küresel kriz ortamında markalar sadece yaptıkları iletişimle değil aynı zamanda çeviklikleri, yaratıcılıkları ve ruhlarıyla da değerlendiriliyor. Bu yüzden markanızın, ulusal ya da küresel ölçekte bir sosyal sorumluluk inisiyatifine anlamlı bir katkıda bulunabileceği fırsatları iyi değerlendirin.  

Markanız maddi bağışta bulunamayacak ölçek veya durumda olabilir… Hatta maddi desteğe ihtiyaç da duyuyor olabilir. Unutmayın bazen çaba sarf etmek ve bu çabayı samimi bir şekilde yansıtmak maddi bağışın yaratacağı etkiden çok daha anlamlı olabilir. Uzmanlığınızı, deneyimlerinizi, kaynaklarınızı ya da platformlarınızı insanların faydasına kullanabileceğinizi unutmayın ve bunun yollarını arayın! 


Hedef kitlenizin yaş grubu, yaşam tarzı, zevk ve beğenileri, yaşadığı/çalıştığı yer gibi pek çok bilgiye sahip olduğunuzu ya da bu bilgileri öğrenebileceğinizi ve bu bilgilerle anlamlı faydalar sağlayabileceğinizi unutmayın. 

Özellikle sadık müşterilerinizin ve markanıza/işletmenize sevgiyle, tutkuyla bağlı kişilerin desteğini istemekten çekinmeyin. Onlara bu desteği verebilecekleri alternatif ve yaratıcı seçenekler sunabilirsiniz. Yılların getirdiği birikiminizi ve deneyimlerinizi kitaplaştırabilir, şefler ve sektör profesyonelleri ile ortak projeler gerçekleştirebilir, sanat eserleri, koleksiyonlar yaratabilir ve tüm bunları yine sektörün kalkınması amaçlı oluşturulacak bir destek fonuna aktarılması için kampanyalar yapabilirsiniz. Yapılmakta olan kampanyalara dahil olabilirsiniz. Ve tabii ki takipçi ve müdavimlerinize de bu anlamlı desteğe katılmak için çağrıda bulunabilirsiniz. 

Kültür, stratejiyi kahvaltı niyetine yemesin!
Tüm bu öneriler, adı üzerinde tavsiye niteliğindedir. Her stratejinin her şirket, kurum ya da organizasyona uyması; olduğu gibi alınıp uygulanması elbette mümkün değildir. Burada sizin şirket kurallarınız, yarattığınız kurum kültürü ve toplum ile hedef kitlenizin geliştirdiği davranışlar son derece önemlidir. Ve birbirileriyle paralel gitmeleri gerekir. Aksi takdirde ünlü yönetim bilgesi Peter Drucker’in ifade ettiği gibi “kültür, stratejiyi kahvaltı niyetine yer!”