Dilistan Shipman: "Menü Değişiklikleri ile Kârlılığı Artırma"

Menü Değişiklikleri ile Kârlılığı Artırma

Geçirdiğimiz bu zor günlerde, gıda işletmecileri mevcut menülerini birkaç değişik yönden gözden geçirip karlılığını artırmaya çalışmalıdır. Amaç iş yerinizin en bilinen, sevilen ve karlı öğelerini menü psikolojisi teknikleriyle daha da öne çıkararak menünüzü en etkili şekilde yapılandırmaktır.

Bu işe başlarken yapılacak ilk şey, menü içinde bulunan çeşitlerin popülerliğini ve karlılığını anlamaktır. Bunu yapmak için önce bir zaman aralığı seçin ve menünüzdeki her öğenin satış hacmini ve bu menü öğesinin getirdiği kârı kaydedin. Çıkan sonuçları aşağıda belirtilen şekilde gruplara ayırın.

1. Düşük Karlılık ve Yüksek Popülerlik (satışı çok ancak karlılığı az)

Bu tip ürünleri işletmenize müşteri çektiği için menüden kaldırmayın ancak bu ürünlerde daha düşük maliyetli malzemeler kullanın veya daha karlı hale getirmek için porsiyon boyutunu azaltın. Ancak yine de kar oranı hala düşük seviyede kalıyorsa, o ürünleri öne çıkarmaktan kaçınmalısınız.

2. Düşük Karlılık ve Düşük Popülerlik (satışı düşük karlılığı az)

Bu ürünleri menünüzden kaldırmak özellikle şu zorlu zamanda işletme için daha iyi olacaktır.

3. Yüksek Karlılık ve Yüksek Popülerlik (satışı ve karlılığı yüksek)

Bu ürünler işletmenizi ayakta tutan ürünlerdir. En büyük hata bu ürünlerde kullanılan malzemeleri değiştirmek olur. Bu ürünleri aynen muhafaza etmeli ve hatta daha da öne çıkarmalısınız.

4. Yüksek Karlılık ve Düşük Popülerlik (satışı düşük karlılığı çok)

Bu ürünlerden asla vazgeçmeyin ancak bu ürünleri öne çıkarmak için bir takım pazarlama stratejileri kullanın. Örneğin bu ürünü tercih edene bir küçük içecek ikram etmek gibi.

Menünüzü yeniden şekillendirdikten sonra bazı ürünler kaldırılacağı için menünüzü yeniden düzenleyin ve aşağıda açıklanan satış tekniklerini kullanmaya gayret edin.

1. Menünüzü yeniden şekillendirdikten sonra bazı ürünler kaldırılacağı için menünüzü yeniden düzenleyin ve aşağıda açıklanan satış tekniklerini kullanmaya gayret edin.

2. Fiyatların yazılışı, ürünler için kullandığınız yazı stilinden daha büyük olmasın ki müşteri önce fiyata bakmasın.

3. Yüksek karlılığı olmasına rağmen düşük satışı olan ürünleri ikisi bir arada satıp ikinci ürünü daha düşük fiyatla satışa sunun.

4. Menünüzde kırmızı, sarı ve turuncu gibi parlak renkler kullanın çünkü dikkat çeker ve iştahı tetikler.

5. Fiyatlarınızda asla “.99” şeklinde fiyatlandırma yapmayın. Bu tip fiyatlandırma hem ürünü ucuzlatır hem de müşteri üzerinde psikolojik olarak aldatılıyormuş hissi yaratır.

6. Menünüzde her kategori için en fazla 7 ürün koyun zira psikologların görüşüne göre ne kadar çok seçenek olursa, müşteriler daha fazla endişe duyup seçimde zorlanıyor.

7. Tatlı menünüzü ayrı tutun ki müşteri ile tekrar konuşma imkânınız olsun.

8. Paket serviste kullandığınız ürünler mutlaka çevre koruma kurallarına uysun.

Tüm bunlara mümkün olduğu kadar dikkat edilirse, bu zor zamanların başarı ile atlatılacağını ve ileriki günlerde de işletmenin karlılığının artacağını göreceksiniz.