Gülşah Peker: "Pandemi Sürecinde Dijital Mecralar"

Pandemi Sürecinde Dijital Mecralar

Covid-19 pandemisiyle birlikte bugün dünyanın her köşesinde, hayatta kalma ve sağlıklı bir yaşam sürdürebilme umudu var… En küçük bireyinden ailesine, şirketinden toplumuna kadar her özel ve tüzel kişilik, yeni koşulları algılamak ve bunlara adapte olmak için büyük bir çaba içerisinde… 

Tüm dünyada ekonomi kabuk değiştiriyor… İşletmeler mali yapılarını sıkı sıkıya denetim altına almış durumda. Pek çoğu ise iflasın eşiğinde… İçinden geçtiğimiz bu zor dönemde, neredeyse bütün sektörler darbe aldı. Ancak ne yazık ki, Türkiye’de oteller, restoranlar ve kafeleri kapsayan, 2 milyona yakın çalışanı ve 100 bine yakın mekânıyla genç nüfusa en büyük istihdamı sağlayan HoReCa ise ağır yara alan sektörlerin başında geliyor. 

Mart ayının ortasından itibaren mutfakları kapatan işletmeler, 1 Haziran itibariyle normalleşme sürecine ayak uydurarak, kademeli olarak açılacak. Peki bu açılışlar nasıl olacak? İnsanlar güle oynaya yiyip, içmeye gelebilecek mi? Hijyen ve sağlık güvenliği nasıl sağlanacak? Sosyal mesafe kuralları nasıl uygulanacak? Bu kurallar, Dünya Sağlık Örgütü, Bilim Kurulu tavsiyeleri, Kamu Otoriteleri Kararları, İç İşleri Bakanlığı ve T.C. Sağlık Bakanlığı’nın yönergeleri kapsamında sertifikasyon belgelendirme prosedürleri ile uygulamaya alınacak.  

Peki tüm bu operasyonel süreç devam ederken dijitalde bizi nasıl bir dünya bekliyor? Takipçilerimiz, hayranlarımız bizden neler duymak, nasıl haberler almak istiyor? Pandeminin ilk günlerinde kafalar, “sosyal medyada şalteri kapatsak mı?” ile karışmıştı. Sonra peşinden #EvdeKal, #EvdePişir, #EvYapımı gibi akımlarla ünlü şef ve mutfakların tariflerini evde yapmaya çalıştık. Evde ekmek pişirmeyen kalmamıştır en azından.

Peki bu kademeli normalleşme sürecinde ne yapacağız? Eğer süreci iyi analiz edip, doğru stratejilerle hareket edilirse sektör ve markalar için bu dönemde, takipçileriyle hiç olmadığı kadar bağ kurabileceği, hayatlarında unutulmaz etki ve izler bırakabileceği yeni açılımlar var!

İstatistikler Ne Diyor?
We Are Social ve Hootsuite’ın yayımladığı Digital Around The World'ün Covid-19 etkili Nisan 2020 Raporu’na göre bugün 7,77 milyarlık dünya nüfusunun;

  • 5,16 milyarı tekil mobil telefon kullanıcısı
  • 4,57 milyarı internet kullanıcısı
  • 3,81 milyarı aktif sosyal medya kullanıcısı

Koronavirüs dolayısıyla #EvdeKal’an insanlar teknolojik cihazlarıyla daha fazla zaman geçirmeye başladı. 16-64 yaş aralığındaki insanların;

  • %76’sı akıllı / mobil telefon 
  • %45’i dizüstü bilgisayar
  • %34’ü Akıllı TV
  • %32’si masaüstü bilgisayar
  • %22’si tablet
  • %17’si oyun konsolu 
  • %11’i akıllı hoparlör
  • %6.3’ü akıllı saat kullanıyor