Gülşah Peker: "Dijital İletişim İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?"

Dijital İletişim İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?

Yaşamlarımız, adeta virüsün yayılma hızıyla paralel bir hızda şekillenirken, yeni davranış biçimleri geliştirdiğimizi ve kültürün de buna göre değişim geçirdiğini her zaman aklınızda tutun. Ve tabii markanızın da dijital iletişimde bu zihniyet ve iç görüyle var olması gerektiğini unutmayın! İşte izleyebileceğiniz adımlar…

Mutlaka Web Sitenizi Gözden Geçirin
Eğer bir web siteniz yoksa şimdi yapılandırmanın tam zamanı. İnsanların çevrimiçi alışverişe yöneldiği ve tüm tavsiyeleri dijitalden aldığı bu dönemde siz de markanızla, doğru stratejilerle burada olmalısınız! Web sitenizin SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile uyumlu olması ve organik olarak aramalarda üst sıralarda çıkması önemli. Web sitenizi yapılandırırken buna mutlaka dikkat edin. Google Ads’in sunduğu reklam araçlarını kullanabilirsiniz. Sektörünüz için etkili dijital mecralardaki reklam alanlarında yer alabilirsiniz. Ekleyebiliyorsanız web sitenizde güncel bir blog alanı açmak için de çok güzel bir dönem. İlgilisine ulaşacak, markanızın ve sektörünüzün nabzını tutacak doyurucu içerik ve makalelere bu alanda yer verin. Ayrıca güncellenen blog içeriklerinizi mutlaka paydaşlarınızla paylaşın. Dönemsel bültenler, e-mailing çalışmaları, sosyal medya paylaşımları bunun için iyi birer seçenek olacaktır.

Sosyal Medyada Var Olun

Hedef kitlenizi en iyi şekilde ve en uygun bütçeyle analiz edebileceğiniz; potansiyel müşterilerinize ulaşabileceğiniz yegâne platform. Takipçilerinizin aklında kalıcı olabilmek için sosyal medyayı kullanın. Takipçilerinizin açıldığınızdan, işletmenizde aldığınız tüm sağlık ve hijyen önlemlerinden ve gelecek tüm etkinliklerinizden haberdar olmalarını sağlayın. Ülkemiz 38 milyon aktif kullanıcısıyla Instagram’da ilk 5 ülke arasında… 

  • Intagram, hikâye ve sabit hikâye alanı, IGTV mecrası ve Covid-19 mücadelesi kapsamında hayata geçirdiği Küçük Destek Hikâye Uygulamasıyla mecra içerisinde oldukça dinamik bir iletişim alanı sunuyor. Tüm bu alanları değerlendirebilecek nitelik ve nicelikte içeriklerle hedef kitlenizle bir arada olmak; hem organik hem de bütçeli büyümek mümkün. 
  • Video arama motoru konumuyla YouTube için video üretin. 
  • Facebook’u özellikle 35 yaş üzeri hedef kitlenize ulaşmak için ve reklam panelinizi yönetmek için kullanın. 
  • LinkedIn’i ise sektör ve iş profesyonellerine yönelik olarak geliştireceğiniz makale, araştırma ve yayınlarla daha profesyonel perspektifle yönetin.  
  • Pinterest’te harika fotoğraf galerileri oluşturun. 
  • Sadece tek bir sosyal medya kanalına yönelerek, bütün enerji ve bütçenizi bu alana yatırım yapacak şekilde kurgulayabilirsiniz.
  • Ya da Instagram’ı ana platform olacak şekilde kullanıp, diğer iki ya da üç mecrayı destekleyici platformlar olarak kullanabilirsiniz. 
  • Pazarlama ve iletişim ekiplerinizde mutlaka bir dijital stratejist ve sosyal medya uzmanı olmasına dikkat edin. Dışarıdan profesyonel destek almanızı öneririm.

 

TripAdvisor Profili Oluşturun
Her ne kadar ziyaretçileriniz web siteniz ve sosyal medya kanallarınıza baksa da dünyanın en büyük seyahat inceleme platformu TripAdvisor’ın tavsiyelerine de çok önem veriyor. Özellikle otel ve restoran tavsiyeleri alınan bu platformda en iyi şekilde varlık göstermek önemli.

Bir Sadakat Programı Oluşturun

Sadık müşterilerin sektörünüzün devamlılığı için ne denli önemli olduğunu unutmayın. Araştırmalar, mevcut müşterilerin sizden aldığı hizmete yeni müşterilere kıyasla daha fazla ödeme yaptığını gösteriyor. Misafirleriniz ve müdavimlerinize özel indirim, fırsat ve kampanyaların yanı sıra kısa/orta/uzun vadeli hediye ve ödül programları oluşturabilirsiniz.  Böyle programlar müşterilerinizi memnun eder, işletmenize de karlılık sağlar.

İyi Bir Dinleyici Olun
Takipçilerinizi can kulağıyla dinleyin ve taleplerini, beklentilerini iyi anladıktan sonra aksiyona geçin. Merak etmeyin kimse daha önce böyle bir pandemi ile pazarlama ya da sosyal medya yönetimi yapmadı. Bu konu dünyanın dört bir yanındaki herkes için bir ilk! Siz de deneyimin ve çözümün bir parçası olmak için hedef kitlenizin sesine kulak verin yeter!

Nasıl İyi Bir Dinleyici Olunur?

  • Marka iletişimi ile ilgili tüm ekiplerinizi dinleme, takip ve cevaplama ile ilgili eğitin. 
  • Sıkça Sorulan Sorular dokümanınızı güncelleyin. 
  • Mutlaka bir moderasyon yönergesi oluşturun ve ilgili ekiplerle birlikte bu dokümanı sıkça güncelleyin.
  • Sosyal medya hesaplarınız aracılığıyla size ulaşan talep, yorum ve soruları titizlikle inceleyin. 
  • Soruları hızlı bir şekilde cevaplayın. 
  • Cevabını bilmediğiniz ve emin olmadığınız sorular ile ilgili olarak ekip arkadaşlarınıza ve liderinize danışın. Deneyimleri aktarmak çok önemli!
  • Anlık web ve sosyal medya hizmeti alabileceğiniz pek çok araç var. Bunlar hakkında bilgi sahibi olun ve sizin için en uygun fiyatlı ve kullanışlı olduğuna inandığınız bir çözümle ilerleyin.
  • Böyle bir hizmet, özel anahtar kelimeler belirleyerek markanız ve sektörünüzle ilgili gündemi ve konuşmaları anlık olarak takip etmenizi; strateji ve yol haritanızı beklentilere uygun oluşturmanızı sağlar. 
  • Sosyal medya reklamlarının etkisi yadsınamaz. Sponsorlu içerik ve reklamlarınıza gelen tepkileri, yorum ve beğenileri mutlaka anlık olarak ölçümleyin ve buradan aldığınız çıktılara göre stratejinizi güncelleyin.

Duyarlı Olun 
Empati kurun, bu hassas dönemi fırsatçılık yaparak, fırsata çevirmeye çalışmayın. Hepimiz küresel bir salgın tehdidi ve bununla birlikte yepyeni bir normalleşme sürecinden geçiyoruz. Dolayısıyla misafirlerinizin, takipçi ve potansiyel müşterilerinizin hangi duygular içerisinde hareket ettiğini anlamanız çok önemli. Sosyal medya içeriklerinizi oluştururken aşağıdaki soruların cevabını kendinize net olarak verebildiğinizden emin olun.

  • İçeriğim insanlar için bir değer yaratıyor mu? 
  • Onlara faydalı bir içerik mi sunuyorum?
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk inisiyatiflerine anlamlı bir katkım olur mu?

Şeffaf Olun
Açık ve samimi iletişim yapın, takipçilerinizden geri bildirim alın. Covid-19 pandemisi normalleşme süreci kapsamında işletmenizde aldığınız önlemleri ve eylem planınızı anlatan bilgilendirici içerikler yayınlayın. Bu süreçte insanların kendini güvende hissetmesi her şeyden önemli. Dolayısıyla bu mücadelede göstermekte olduğunuz çabayı onlara en samimi, içten ve doğal bir şekilde aktarmanız ve güvenlerini kazanmanız önemli. “Birlikte”liği vurgulamak ve insanların içini rahatlatmalısınız.