Covid-19 ile Mücadele ve Hijyen Önlemleri

Covid-19 Döneminde Restoran ve Otellerde Alınan Önlemlerin Misafirler İçin Önemi

Pandemi döneminin başlangıcından bu yana yiyecek - içecek müşterilerinin en önemli endişelerinden biri güven hissiyatı olmuştur. Yazımızda, bu güveni sağlamak için, restoratörlerin ve otelcilerin aldığı önlemlerin ve gösterilen özverinin çoğu zaman yeterli olmadığı hissiyatının ve salgın döneminde büyük bir azalma gösteren düzenli işletme ziyaretlerinin sebeplerine ve nasıl bunu azaltabileceğimize odaklanacağız. Covid-19 pandemisinin başlangıcından itibaren Nielsen Türkiye ile birlikte yapılan araştırmamıza göre her 10 kişiden 4’ü turistik rezervasyonlarını ya iptal ettiğini ya da ertelediğini belirtti. Çift fazlı araştırmanın oteller açısından bize verdiği verilerden yola çıkarak, Temmuz ayında her 10 kişiden 7’si, Ağustos ayında ise her 10 kişiden 6’sı otelde konaklama konusunda Covid-19 yüzünden büyük endişe duyduğunu belirtti.

Her 3 kişiden 1’i kendisini psikolojik olarak seyahate hazır hissetmiyor

Fakat bu oran sizi endişelendirmesin; bu oran Temmuz ayında %35 iken, Ağustos ayında %41’e yükselen gerileyen yüzde oranı, bize misafirlerin sektöre daha fazla güven duyduğunu ve pozitif ivme kazanan gelişmeler olduğunu göstermekte. Otel müşterilerinin Temmuz-Ağustos ayı arasında gösterdiği güven artışı, hem işletme sahipleri için hem de otelciler için doğru bir yol izlendiğinin habercisi olarak kabul edilebilir. Pandemi döneminin yanında getirdiği temel endişelerden biri ise kalınan otelin çeşitli alanlarının yeterli derecede güvenli olup olmaması. Bu da bizi bir sonraki konumuza getiriyor:

Otel Önlemleri Arasında En Önemli 3’lü

  • Oda temizliği %69’luk bir oranla en üst sırada,
  • Oda konaklama %53 oranıyla ikinci,
  • Ve 16 faktör içerisinde üçüncü sırada %47’lik bir oranla restoran hijyeni gelmektedir.
  • 10 misafirden 6’sı 5 yıldızlı otellerde konaklamayı tercih ediyor.

Benzer bir araştırma olarak, Güney Amerika’da misafir memnuniyet anketi yapan J.D Power analitik firması, misafirlerin oda hijyeni odağının 10 üzerinden 8,5 olarak puanlandırıyor; bu bağlamda Türkiye’deki misafir tandanslarının sadece odadaki hijyen standartlarından ziyade daha genel bir dağılım gösterip, güven odağının daha geniş bir çerçeveye sahip olduğunu görebiliriz. Araştırmanın devamında, otel, otel restoranı ve restoran/kafe gibi işletmelerin müşterilerinin temel beklentilerinin, endişelerinin ve isteklerinin paralel olarak ilerlediğini de görebiliriz.

Otelciler için tavsiyelerimiz

  • Kısa vadeli kâr ile kalabalığın getireceği endişeden ziyade, uzun dönem objektifli temizlik odaklı, sertifikalı veya eğitim almış personelin ön planda olduğu, misafirin güvenliğinin garantilendiğini hissettiren bir ortam yaratın.
  • Özellikle turistik dönemlerde kapasitenizi maksimize etmeyip, sterilizasyonu nasıl yaptığınızı, sıklığını ve önlemlerinizi interaktif veya dijital yollarla misafirlerinize gösterin.
  • Personeliniz dahil, temel pandemi önlemlerini aldığınızı gösterin; servis personelinde veya resepsiyonda sosyal mesafe ve tabelalar iyi bir başlangıç olabilir.
  • Pandemiyle birlikte sektördeki düşen fiyat ivmesinin, normalleşme dönemi ile tekrar yükselmesi endişesini misafirlerinizin aklından çıkarıp dönemlik yeni kampanyalar veya fiyat modellemeleri edinmeyi deneyebilirsiniz.

Restoran misafirlerinin çoğu yanlarında kendi koruyucu ekipmanlarını ve dezenfektanlarını getirmek zorunda hissediyor

Temmuz ve Ağustos dönemlerinde, restoranları ziyaret eden misafir sayısındaki artışın en önemli etkenlerden biri olarak, aktif şekilde sosyal medyayı güven verme amacıyla kullanan işletmeleri gösterebiliriz. İşletmelerin sosyal mesafe, koruyucu ekipman (maske, vizör, eldiven, dezenfektan noktaları, kullan-at masa koruyucuları vs.) gibi aldığı önlemlerin kısa sürede misafir sadakatini arttırmada çok etkili olduğu görülür bir durumda. Bu durumda, işletme sahipleri olarak misafirin güvende hissetmesini sağlamak temel göreviniz olmalıdır ve bunu yapmak aslında düşünüldüğünden çok daha basittir.

Restoranlarda misafir güveni kazanmanın temel yolları

  • Misafirlere açık hava imkânı sunulması, bu imkân elde edilemiyorsa kapalı alanda kişi kısıtlaması ve havalandırma sağlanması, dezenfekte etme ve temizliğin görülebilir olması,
  • Personelin her daim kişisel hijyenlerine dikkat etmeleri ve koruyucu ekipmanlarını asla ihmal etmemeleri,
  • Mümkünse misafir ile temasın zorunluluk dışında minimalize edilmesi; temassız ödeme, kullan-at servisler, sanal menü, garson çağırma aplikasyonu veya tuşu,
  • Misafirlerinize sosyal mecralar aracılığı ile hijyeninize ne kadar özen gösterdiğinizi ve düzenli yapılan temizliğinizi göstermeniz,

gibi ana başlıklar ile hem misafir memnuniyetini hedeflediğinizi hem müşterilerinize hem de kendinize ne kadar değer verdiğinizi göstererek uzun vadeli bir güven bağı kurmayı hedefleyebilirsiniz.

Metro Türkiye olarak, Türk mutfağını ve değerlerini koruma, potansiyelini ortaya çıkarma ve ileri nesillere aktarmak hedefi ile 30 senedir çalışmalarımızla yiyecek-içecek sektörünün içinde ve yanında olmaya devam ediyoruz. Nielsen Türkiye ve Metro Türkiye’nin işbirliğiyle yapılan Temmuz ve Ağustos olarak çift fazlı yürütülen restoran ve otel tüketicisi araştırmasının temel amacı; tüketicilerin Covid-19 dönemindeki restoran ve otel ziyaretlerinde beklentilerini ve davranışlarını ele almaktır.

Rapora buradan ulaşabilirsiniz.

Kaynaklar:

https://www.jdpower.com/business/press-releases/2020-north-america-hotel-guest-satisfaction-index-nagsi-study

https://www.hotelnewsnow.com/Articles/303660/How-the-pandemic-will-affect-hotel-guest-satisfaction

https://hotelnewsnow.com/Articles/303646/JD-Power-Cleanliness-drives-guest-satisfaction

https://www.hospitalitynet.org/news/4099844.html

COVID-19 Dönemi Otel ve Restoran Tüketici Araştırması

Nielsen Türkiye ile ortak yürüttüğümüz araştırmanın sonuçlarına ulaşmak için tıklayınız.

DETAYLAR...